Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Carita - 27 juli 2014 15:27

Planen var att ta ett par lugna dagar för att acklimatisera oss till den nya tiden, 9 timmar efter den Svenska. Därför beslöt jag oss ;-) för att vi skulle åka till stranden på förmiddagen idag. Kombinationen ”Ta det lugnt” och ”strand” kändes som en bra kombo. Redan vid 9 på morgonen hade vi därför tagit oss till stranden i Santa Monica. En härlig känsla att komma till en halvtom parkering, morgondimman låg tät och temperaturen kring behagliga 23 grader. Barnen skuttade glatt ned i havet och njöt av vågorna, och vi (jag, mamma, pappa) supporterade. Vi beslutade sedan att ta en promenad till Piren, ca 2.3 km. Det blev en hel del gnäll längs vägen från den lilla damen i familjen...men efter många om och men kom vi fram. Pojkarna fascinerades av de fiskande herrarna på piren och vi fick höra intressanta historier av de äldre fiskarna! Molly ville mest åka karuseller, men nöjde sig med en tur i pariserhjulet. Efter lunch på piren blev det ett bad till. Solen gassade nu och vi var inte ensamma i de stora vågorna. Felix skulle kunna kasta sig mot vågorna i timmar! Jag förvånas över andelen badande som har vanliga kläder på sig när de badar...Varför? Mina två teorier är att det antingen beror på att de inte vill visa kroppen, eller är de för att de inte vill bränna sig alternativt att de missat att köpa badkläder?! Det som stöder teori ett är att det oftare är överviktiga som har full mundering på sig i havet. Så stor del som 1/3 av kvinnorna hade kläder på sig när de badade vid Santa Monica-piren...Sent på eftermiddagen dök även André upp och gjorde skaran komplett! Åh, så glada barn över att återse honom efter drygt en vecka! Jag undrar bara om inte pojkarna var lika förtjusta över att se den bil han hyrt...de höll på att bli överkörda på parkeringen när de rusade mot mig för att berätta: ”Du ska se vilken COOOOL bil pappa kör mamma!!”. Jag tyckte att de såg ganska normal ut...Många timmar bler det på och kring piren, klockan var närmare 19 innan vi lämnade Santa Monica, varav väldigt få timmar sittande. Restaurangbesök på kvällen klarades av på rekordfart eftersom både Molly och Felix somnade vid bordet! Jet-lag och full aktivitet i 12 timmar var nog anledningen... Nu är det söndag morgon och jag har varit vaken från 4.30...Idag blir det lite mer aktiviteter i LA innan färden går vidare i morgon. Bilder är lite svåra att lägga in, så de kommer efteråt. Just nu vill inte bilderna från telefonen åka över till plattan...Hej hopp!

            

Vi sa Hejdå till Piren kl 19 på kvällen...    

Trött liten dam somnade vid bordet

Ovido - Quiz & Flashcards