Direktlänk till inlägg 31 oktober 2018

Lugn dag med seglats

Av Carita - 31 oktober 2018 16:54


Hej där ute!


Denna onsdag bjöd Sri Lanka på en mulen dag, men det gör liksom inget när det är 29 grader i skuggan. Och man kan sätta sig någonstans utan att tänka på om det är skuggigt eller inte...


Hursomhelst, barnen var glada över att få ”sovmorgon” till strax efter 8 idag 😜. Och den blev snarare 9 innan vi gick till frukosten. De sedvanliga våfflorna och stekta äggen intogs med god aptit. Jag testade att beställa en omelett med svamp och tomat. Funkade fint!


Vi fick skynda på lite för att hinna ut eftersom vi bokat en segeltur med en äldre man som äger en katamaran. Det är väl ingen katamaran av det slag vi tänker på, men visst. En katamaran är det. Vi fick hjälpa till att släpa i den tunga träbåten i vattnet och sedan bar det av. Felix blev attackerad av en kackerlacka som lyckats följa med ombord, men i övrigt gick det lugnt tillväga. 




Såhär ser båten ut, och det kryllar av likadana. De används vanligen som fiskebåtar, men just nu är fisket skralt så de försöker få in inkomster på andra sätt. 

    


Felix fick klättra över på den anda sidan av katamaranen. 



Här sitter vi och myser...ja, alla utom Felix som satt på ”andra sidan”. 😊


Efter någon timme kom vi oss helskinnade tillbaka. Och med stor möda fick vi hjälpa de tre båtförarna att dra upp båten på land igen. 


Sedan väntade en resterande dag med bad i pool, bad i hav, lunch på uterestaurangen på hotellet. Efter lunch ett simpass och innan middagen ett gympass. För min del innebär det tsupport@bloggplatsen.seroligen stora problem med att gå normalt i morgon...min kropp är inte van vid styrketräning!




Under dagen fick jag en närupplevelse i kontakt med en ekorre. Det kryllar av dem här 😊

Till min stora glädje fick jag en liten krabat att komma riktigt nära mig och nosa på mitt finger!


Middagen åt vi på den finare hotellrestaurangen, de hade Sri Lankesisk buffé ikväll. Av de 3 bufféer vi ätit var kvällens den helt klart godaste!


Nu har vi handlat lite vatten och snacks för att ha lite extra proviant. I morgon (torsdag) bär det av på en rejäl utflykt igen. Vi hoppas att den kommer att bjuda på härliga upplevelser!

Beklagar felstavningar...denna blogsite gör det lite jobbigt när man inte kan se det som skrivits...innan man publicerat. 
God Natt! 😴


/Carita & co

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carita - 9 augusti 2019 12:01

            Våra två sista dagar av resan tillbringades i London, en stad som barnen inte varit i tidigare. Tanken var en generell genomgång av sevärdheter, och att låta eventuella djupdykningar  ske vid senare tillfälle 😊   N...

Av Carita - 6 augusti 2019 23:47

Hejsan!   Parisvistelsen har nu nått sitt slut. Som jag beskrev blev det en  kort vistelse.    Vi anlände till Paris, trixade oss med tunnelbana till Montparnasse och vårt Best Western-hotell. Hotellet hade till min förvåning faktiskt rum ...

Av Carita - 5 augusti 2019 17:29

    Sista kvällen i Marseille valde vi en restaurang vid stranden som hade fått bra omdömen, smart va!? 😉 Vi åt gott, men inte direkt Fransk...utan Italiensk mat. Jag börjar fundera på vad som egentligen är fransk mat. Entrecote, Bouillab...

Av Carita - 4 augusti 2019 18:03

    Pustar ut efter en varm dag i närheten av Marseille! Vi tog oss hit med tåg från Nice ingår eftermiddag. Tre timmars tågresa med ett fräscht tåg, barnen ville ha platser på övervåningen och de fick de 😊.         Vacker vy som ...

Av Carita - 3 augusti 2019 10:17

            Sista dygnet i Nice spenderades i själva staden, utan utflykter. Vi tog oss iväg till frukost ute...och eftersom barnen vill äta något stadigt hamnade vi på ett ställe som liknade KFC...Ja, det blev en rejäl frukost. Efter det gick ...

Ovido - Quiz & Flashcards