Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Carita - 27 oktober 2015 18:09

Hej där ute!


Så har tisdagen passerat.

Allt gick enligt plan med transport till Jebel Ali beach resort, en resort i samma kedja som hotellet där vi bor. Det blev en dag med mest sol och bad, men ändå kul att vara i en annan miljö. Vi åkte ut i ökenliknande landskap där endast fraktbolag har sina lokaler i öknen, plötsligt dök ett par portar upp till ett grönskande landskap. Detta var resorten. Möjligheter till hästridning, golfspelande och en massa andra aktiviteter fanns inom området. Men vi fick våra handdukar och placerade oss i solstolar vid stranden.

Vi insåg snabbt att detta inte bara är en plats för sol och bad, utan även för fågelskådning...Snabbt fick vi besök av en stor halt stackars fågel och vid lunchen besöktes vi av påfåglar i mängder som gärna bjöds på lite rester.


Barnen fick uppleva sin första poolbar och beställde glass i denna! Priserna är verkligen i hästväg med 45 kronor för en Magnumglass!  Därefter blev det en bakåtvolt tillbaka ned i poolen...


 

Här åt vi lunch i hettan! Hamburgare och foccacia blev det. Samt en vanlig liten öl för de vuxna.   

Fågelliv vid lunchrestaurangen. De blev mycket närgångna kan jag tillägga...   

Strandbild!

 

Felix visar hur stor fisken de tittade på var! Många långa stunder med snorkling blev det! Även jag tog mig ut med ett par simglasögon, men då var allt djurliv plötsligt borta!? Man kanske inte är så smidig i vattnet som man trott ;-)  

Efter en lång dag med sol och bad åkte vi hem och gjorde oss i ordning för middag. André hade kollat in en bra sydamerikansk köttrestaurang, så den gick vi till. Den ligger i Hilton-hotellet här vid marinan. Vi möttes av mycket trevlig personal och beställde drinkar före middagen. Trevligt, tyckte hela sällskapet!   

Killarna beställde hamburgare med fantastiskt kött, wagyu!  Molly, jag och André beställde 5 olika sorters kött som tillagats på perfekt sätt på grillen. Kyparen trancherade vid bordet i omgångar. Det var en helt fantastisk upplevelse. Ni som känner mig vet att när jag nästan börjar gråta när jag äter, då är det gott!!!

Till köttet beställde vi mosad potatis, grillad sparris och grillade grönsaker. Mums!    

Efter middagen promenerade vi hem mot hotellet och jag tog en bild på övriga familjen vid ingången. Alla nöjda och glada. 

 


I morgon ska vi på en sista utflykt innan hemfärd på torsdag. Som jag skrivit tidigare tycker jag att resor verkligen svetsar samman familjen, det är verkligen fint att tillbringa all denna tid till 100% tillsammans och dela upplevelser! 


Gokväll!


/Carita


Ovido - Quiz & Flashcards