Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av Carita - 24 oktober 2015 20:20

   

      


           


Gokväll!




Dagen började med ytterligare en fantastisk frukost på hotellet. Allt finns att tillgå, men jag kör på min vanliga kombo. nåja, inte riktigt. Äggröran, bacon, yoghurt kompletteras med kapris! Kapris är ju så fantastiskt gott! Ett par av barnen har smittats av kärleken till kapris och beställer frukostomelett med kapris i. Mums!




Vi startade med några timmar på stranden, eller rättare sagt, i havet. Att ligga i solen är ju för varmt så vi ligger hellre och flyter i vattnet. Där är det lagom varmt, sådär så att man inte gruvar sig för att doppa sig. Riktgt skönt. Barnen hade köpt simglasögon och led idag inte av saltet i vattnet. 


Den publika stranden är betydligt större än jag hade trott, på bilden Ses den åt ena hållet och den är lika lång åt det andra hållet. 

 

Efter en dusch och lunch hoppade vi in i en taxi och åkte till Dubai mall. Så välordnat med taxibilar som alla ser likadana ut och har samma bra pris. Efter det dyraste glassfikat i vårt liv precis vid ingången till Burj Khalifa var det sedan dags att åka upp. Inte helt lätt att köa när en viss familjemedlem beslutat att hen inte skulle följa med, utan ville stanna kvar och vara sur i stället. Det är ju inte helt gärna man lämnar ett av sina barn nere i Dubai mall för att sticka iväg ett par timmar. Efter viss övertalning fick vi i alla fall med barnet upp! Om än mäkta surmulen...


Min tanke var att se solnedgången från tornet, och köerna gjorde att det var med nöd och näppe vi hann upp innan mörkret. Men vi hann. Det Kikades, fotades och Instagrammades vilt av familjemedlemmarna uppe från tornet.


Några bilder på utsikten i ljus och mörker. Jag som varit orolig att jag skulle vara livrädd av höjden och sett framför mig hur jag skulle krypa omkring längs väggarna där uppe, insåg med förtjusning att det gick toppenbra! Ingen höjdrädsla alls!


             

 

Efter detta blev det middag i form av sushi på en för barnen mycket efterlängtad typ av restaurang. Ni vet en sådan där bitarna kommer åkande på band genom restaurangen och det bara är att plocka åt sig. Ja, alla älskar inte sushi, men själva konceptet! Det blev en lyckad middag innan hemfärd till hotellet för lite kvällsbad innan läggdags. 

 



Ledsen för felstavningar och bilder på konstiga platser i inläggen...väldigt stuligt att skriva i platta och att infoga bilder så att de hamnar rätt...

Det var allt för idag. Hoppas att vi ses igen i morgon!


Sov gott!


/Carita


Ovido - Quiz & Flashcards