Direktlänk till inlägg 5 augusti 2014

Bildagar och konsten att roa barn...

Av Carita - 5 augusti 2014 08:49

Två dagar till har gått. Det blev färd från San Fransico igår (söndag) till ett ställle som heter Barstow, mest för att övernatta. På vägen stannade vi vid en fantastiskt fin Outlet ett par timmar. Och tro det eller ej, men det var ett par saker som kastade sig på mig och bara ville följa med hem till Sverige ;-). Dels en handväska från Micael Kors och sedan en svart skinnjacka från DKNY. Finfina saker, men det var nog inga superfynd direkt. Molly fick en favorit i form av vanliljyogurt med hallon. Glaga tjejer!    Totalt sett blev det drygt 66 mil i bilen. Det var timme efter timme på spikraka vägar genom ökenlandskap, här och var ett berg som bilen fick kämpa sig uppför, och sedan rak ökenväg igen. Det är ett mirakel att inte fler somnar vid ratten! Vi såg inga bilar som kört av vägen bara ett par lastbilar...När vi väl kom fram till Barstow var det becksvart och östregnade samt åskade. Men hjälp av hotellet kunde vi hitta en mexikansk restaurang. Det blev en minst sagt stadig middag före läggdags! Idag, måndag, körde vi vidare till Las Vegas för att undersöka den staden lite. Än en gång genom ökenlandskap ett par timmar innan vi kom dit...stannade för att ta en bild på min mamma och Molly.

Det var mäktigt med de enorma hotellen! Vi gick också igenom några av spelhallarna och det var uppträdanden här och var, riktigt kul tyckte vi alla. Jag ville se fontänshowen utanför Bellagio, och vi hittade den till min lycka!

Mina killar inne på Bellagio!

Det blev en promenad på ett par timmar och en god lunch inne på Venezian.

Även här kom det åska och regn, något som visst är mycket ovanligt! Sedan dags att köra vidare. Ökenlandskapet avbröts mer och mer av stenar och berg och vi lämnade Califonien till förmån för Arizona. Körde och körde, vilka enorma vidder utan några människor. Det vi såg här och var var små ansamlingar av baracker och husvagnar mitt i landskapet, och vi har räknat ut att det är människor som bor där. Otroligt spartanskt! Nu har vi kommit fram till Flagstaff, där vi tänkte bo för att se Grand Canyon.

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta en lugn vilodag i morgon eller om vi ska köra till Grand Canyon. Det har blivit 130 mil på två dagar och vi är lite trötta på alla timmarna i bil. Barnen måste jag säga klarar det väldigt bra, fast det kräver sin lilla planering...IT-saker ska vara laddade, snacks och vatten ska finnas med, och ingen ska behöva gå på toaletten på några timmar när man startar. André kör just nu med högläsning ur en bok på Kindle som jag fixat, den handlar om han som skapade Minecraft. Killarna lyssnar väldigt intresserat! Molly får högläsning av mormor från Readly-böcker som vi laddar ned när vi har WiFi. Hon har också sovit en del under färderna eftersom hon varit förkyld.

Det krånglar väldigt med uppkopplingen här, så det blir inte så många bilder som jag hade velat. Men håll tillgodo.