Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Carita - 8 augusti 2014 07:43

Hej på er!


Så har vi tagit oss den ganska långa färden från Flagstaff till Dana Point.

Det blev drygt 70 mils bilkörning i går efter ett morgonlöppass med maken på de 1500 meternas höjd. De var tufft! Flagstaff var inte direkt någon superfin metropol, men växtligheten var väldigt speciell eftersom det såg ut som i Sverige: Det var björkar, granar och nästan alla trädgårdsväxter kändes igen.

Färden från Arizona tillbaka till Califonien gick bra, men jisses vilka tråkiga vägar det är! En raksträcka genom öken på ett par mil, upp på ett berg funderandes på vad som kommer bakom krönet, och därefter ännu en raksträcka...och nästa berg. Det finns verkligen inget att stanna vid, inga naturliga eller skapade rastplatser.

 


Vid åtta på kvällen igår anlände vi Dana Point, strax söder om Los Angeles. Vi blev rekommenderade en restaurang av hotellpersonalen, men hittade den inte. Det blev ett annat ställle, väldigt coolt (troligtvis ett populärt hak för ortens ungdomar), och det blev en riktigt sen middag! Molly låg tvärs över mina ben och försökte somna eftersom hon var helt slut.

   


Idag (torsdag) fanns lite slutlig shopping att göra. Robin ville absolut köpa med sig fiskedrag härifrån och han hade tjatat i typ 10 dagar, så vi åkte till en Walmart i närheten. Nöjda åkte vi därifrån. Sedan vidare för att se lite av kusten söder om Los Angeles, så det blev beachen "Laguna beach". Otroligt mysig! Här fann vi ettt sådant område som man ofta söker. Små pittoreska butiker, små restauranger, välordnat vid stranden med strandpromenader, duschar och annat. Riktigt fräscht! Och ändå inte en känsla av attt det var exploaterat.
André och killarna stod och dök in i de stora vågorna i  ett par timmar, Molly och jag gick mer längs stranden. Mina kära föräldrar tyckte att det var lite besvärligt med trappor osv, så de satte sig bekvämt tillrätta för några timmar.

     
Efter färd tillbaka till Dana point längs "Pacific coast highway" gjorde vi oss i ordning för en middag. Efter promenad i den omtalade hamnen (med en del  inspiration inför kommande båtinköp) åt vi sedan på Harbor grill. God mat och bra service! 

     

Molly mycket nöjd med örhängen hon hittat, som inte kräver att man har hål i öronen...   .


Nu har det blivit sen kväll och jag sitter i vanlig ordning i beckmörkret i hotellsängen och försöker skriva...Medveten om att det blir en del taffliga felstavningar, men jag tänker att jag hellre får upp ett inlägg med ett par felstavningar än inget alls...


Det område vi nu befinner oss i är ett fantastiskt vackert område som jag rekommenderar alla att ha som bas vid eventuella utflykter till LA-området. Det känns lugnt, tryggt och är fantastiskt vackert! Jag insåg idag när jag tittade ut över havet hur mycket lugn naturen ger mig, när jag är in närheten av skog eller hav så  känns det så bra! Inne i en stad är det alltid en känsla av instägdhet...

Hoppas att det går bra att få upp några bilder nu också.
I morgon kväll  bär det av hemåt. Nu hoppas   vi att flighten inte blir alltför försenad.  Känns fint att komma hem igen, till hemlagad mat, vardag och träning!


Kommer att återkomma med en kort summering.


Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards