Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

In i dimman

Av Carita - 2 augusti 2014 20:00

Hej!

Nu har vi ägnat San Fransisco en dag. Efter bad och högläsning vid hotellpoolen på förmiddagen (killarna väldigt intresserade av boken om Breivik av någon aneldning) den 1a Augusti körde vi in till stan, över Golden Gate- bron.

Planen var att hyra cyklar och cykla över, men så tjock med folk som det varngick det då rakt inte att cykla. En hård vind blåste och den kalla dimman hade sitt grepp om bron.

Vi avvaktade.

I stället parkerade vi vid fishermans warf och tog en "cable car" till centrum.

Vi gjorde ett försök att shoppa, men hittade inget. Eller rättare sagt, jag hittade inget. Känns inte som att det är speciellt mycket billigare än i Sverige...i alla fall inte de saker jag tittade på.

Det blev fika i gallerian under det ljuva ljudet och ljuset av ett brandlarm, ingen tyckte att man skulle bry sig om det. Supermysigt kan man inte säga att det var ;-).

Efter dessa timmar i stan började vi få nog av storstadslivet och klockan hade blivit halv sju på kvällen. Bron som vi tänkt promenera ut på stod fortfarande i dimma, och hård vind, så vi beslöt oss för att hoppa över den promenaden.

I stället åkte vi tillbaka till hotellet för att äta middag i närheten, och de gjorde vi. Vi hamnade mitt i en jazzfestival som ägde rum i det centrum där vi bor. Experimentiell jazz är ju innte direkt någon favoritmusik som ni som känner mig vet. Tycker att det är otroligt stressande att lyssna på... Vi hittade en restaurang och fick i oss middag i alla fall, efter en öl på balkongen blev det hopp i säng. Pojkarnas stora fascination är alla coola bilar som finns här överallt, och största delen av samtalstiden med dem går åt till diskussion om bilar och olika bilmärken. Efter middagen passerade vi en Tesla och till deras glädje kunde de nu på närhåll undersöka om den hade ett avgasrör eller inte...

Till min glädje tog jag mig upp klockan sju i morse för att träna ett pass på gymmet. Därefter blev det ute-frukost...som vanligt extremt rik på kolhydrater. Kommer troligen att inte bara ha muffinsmage efter semester, utan se ut som en muffins hela jag...

Nu har jag suttit vid poolen en stund och snart ska vi ut på lite upptåg igen.