Alla inlägg den 1 november 2017

Av Carita - 1 november 2017 13:18

  

God morgon!


I går anlände vi till Jamaica på morgonen. En riktigt varm dag med 35 grader i skuggan! Vi tog bara på oss lätta kläder och klev av för att turista lite. Den utflykt jag hade bokat blev avbokad ett par veckor före resan, så trist! Vi hade velat åka till ett vattenfall där man kunde klättra upp och kombinera det med en tur till en vik med delfiner där man kunde bada. Men icke! 

Så vi vandrade omkring lite i staden och Robin fick köpa en prydnadsfisk. 

.     

Han fick sig en nyttig lärdom i prutandes konst kan man säga. Han i butiken öppnade med att säga att Robin kunde få rabatt, ordinarie pris på fisken var 35 dollar. Molly ville köpa en liten sak som kostade 10. Robin föreslog snabbt, då kan jag betala 35 för båda. Handlaren accepterade detta bud snabbt som rackarns! Tro jag det! Vi hade säkert kunnat pruta till halva priset...  

En familjebild i hettan! Det blev bara en stund på ön, sedan gick vi ombord på båten för att bada och kyla ned oss.    

Från 11.30 badade vi fram till en sen lunch vid 13.30 Sedan spelade André minigolf med Robin och Molly på minigolfbanan som finns på plan 15 på båten. Jag fick läsa bok någon timme till. 😊

Sedan var det dags för dagens träning. André ville springa en mil "på Jamaica" vilket innebar 15 varv på banan runt båten.Jag sprang bara tre varv ute och fortsatte sedan inne på gymmet. Fantastiskt gym med allt man kan tänka sig. Givetvis finns också träningspass att boka om man vill det.   

Efter träningen tog vi en drink i en pub och gick sedan till den allmänna restaurangen för ännu en perfekt middag. Jag beställde en "crabcake" till förrätt och tonfisk till varmrätt. Tonfisken helt perfekt tillagad och med bra sälta.Hur går det att laga så perfler mat och ha beställningar från en meny när

tusentals personer ska serveras?     

Efter middagen hade vi bokat en show. Det visade sig vara en komiker som kunde buktala. Jag och André tyckte att det var bra men jag tror att de övriga hade lite svårt att hänga

med på snacket.  

Sedan var barnen så trötta att det blev läggdags. Vi missade därmed Hallloween-paraden som var helt fantastisk. Så många maxat utklädda människor! En del hade enorma blinkande klänningar, andra uppblåsta badkar kring kroppen. Tänk att ta med sig det i resväskan?! De har också med sig riktiga aftonklänningar. 

Riktigt så mycket piffar vi inte upp oss. Som jag sa till en frisör på frisersalongen som erbjöd sig att föna mitt hår inför kvällen: - No Thanks, I am on vacation! 😀☀️


Sov gott där hemma i Sverige!


/Carita


Ovido - Quiz & Flashcards