Direktlänk till inlägg 10 november 2016

Solsemesterdag

Av Carita - 10 november 2016 02:44

Jaha, då har vi avverkat en dag av en traditionell solsemester! Känns skönt att ha det avklarat. Frukost på hotellets restaurang med den fina utsikten. Molly och André börjar få nog av ägg-och baconfrukostar och beställde in havregrynsgröt. Jag beställde en ”light” frukost med ett par stekta ägg och grov toast. Tänka sig, att man kan klara sig på detta fram till  lunch ;-)

Efter frukost blev det en lugn timme på rummet med lite platttor och jobb. Sedan bar det av till poolen och havet…mamman stannade inne någon timme till för ett par konferenssamtal. Vi busade och lekte i pool och hav ett par timmar till före lunch. Tappra försök till poolvolleyball som vanligt…och jag provade vattenrutschkanan  ett antal gånger.

Robin provar på en spark i volleyballspelet...

Molly och André spelar i ett lag.

Molly och Robin i bubbelpoolen.

Även lunchen intogs i en av hotellrestaurangerna. Efteråt en promenad i den tryckande hettan för att köpa mer vatten. Promenaden slutade med att vi blev träffade av en av de dagliga regnskurarna och kom tillbaka till hotellet drypande blöta!
André stack ut och sprang och vi andra relaxade på rummet någon timme innan poolen fick besök igen.

Jag passade på att avsluta dagen med en massage vid hotellets strand. Avkopplande och skönt. Sedan avrundades pooldagen med en ”drink” i poolbaren…där man sitter i vattnet och dricker drinken. Det fläktade ordentligt så vi flyttade oss till den heta bubbelpoolen i stället för att avsluta drinken.

Massagetältet där man ligger och hör underbara ljud från havet. Väldigt lugnande.

Middagen intog på en av det trevligaste restaurangerna som vi ser när vi går omkring i området. Egentligen en italiensk restaurang men de har varierad mat. Vi beställde in en pizza till förrätt och olika rätter till varmrätt. Otroligt gott! Jag fick en hängmörad biff som var fantastikst kryddad, ugnsstekta grönsaker och pommes frites. Jag åt inte många pommes, med de jag åt var de godaste jag ätit på mycket länge!
En annan fördel med denna restaurang är att man kan sitta utomhus, och därmed slipper pälsa på sig på grund av kraftig AC, som finns nästan överallt här.

De flesta av familjen på restaurangen. Plus  i kanten för levande ljus och varm miljö!
Vi försökte sedan ta ett gruppfoto med hela familjen "Dabb-ande"(stavas det så?). Fick inte till någpn bra bild trots några försök...här är Felix ute ur bild. Men ni förstår säkert..vi är lite galna. Men vi har kul!

Det var den sista hela dagen här. Till viss del en ödesdiger dag eftersom det är dagen efter det amerikanska valet och många är chockade över att Trump vann. Här i Puerto Rico har man inte röstat trots att de ägs av USA. Det var riktigt livat i går kväll på gatorna mest med anledning av lokala val här också. Bilar åkte runt med dånande musik och polisbilarna var överallt i går kväll. Vi vet inte riktigt vad polisen gör, det finns mängder med grupper som verkar kriminella. Men här kanske det är lagligt att köra omkring med bilar som har ljus som polisbilar och dessutom högtalarsystem som låter som polisbilar…men de verkar inte bli stoppade.

Jag får lägga upp en liten summering efter att vi kommit hem. Nu är det sängdags…man verkar bli trött också av att göra ingenting.