Direktlänk till inlägg 8 november 2016

Fulla magar

Av Carita - 8 november 2016 01:54

Hej hej!

Efter att igår blivit utkastad och fått skriva om mitt inlägg tre gånger, gör jag nu en förlaga i word-format. Hoppas det ska spara på tid och frustration.

Dagen började med ett väldigt tomt ”schema” och en stadig frukost! Killarna beställer in 2 ägg, 2 bacon, stekt potatis(som de inte äter), 2 toast och två pannkakor som är stora som en mattallrik. Vi andra håller oss till något med modesta frukostordrar…men ändå rejäla.

Poolen fick besök i några timmar på förmiddagen, otroligt trivsamt att läsa bok i någon timme. Och jag hamnade i ett så avslappnat läge att det kändes som ett yogapass. Fantastiskt! Bra också att boken jag kämpar med att läsa äntligen börjar kännas något läsvärd. Vädret var halvsoligt och det är skönt, för i solen går det inte att ligga för att det blir för varmt. Hela familjen lekte stundtals i poolen och skrattade gott åt hur hopplöst svårt det är att spela volleyboll i vatten…

André kom med idén att vi kanske skulle hitta på något på eftermiddagen och jag är inte sen att haka på. Men först var det lunchdags…för trots enorma matportioner verkar man bli hungrig med sisådär 5 timmars mellanrum. Det blev för min del en ”lättlunch” i form av avocado- och kycklingsallad, allt för att kunna äta en god middag senare.

Vi tog en taxi till Bacardi-fabriken för en rundtur där. Och det må jag säga var väldigt proffsigt. Drinkar valdes, mixades och serverades och en stund senare var det transport till visningsrummen. Vi fick höra om produktionen av den kända drycken och att 85% produceras på Puerto Rico.

Galet mycket julpynt överallt!

Glad familj som blivit serverad rom-drinkar. Ja, i alla fall de vuxna.     Läskande drink.   På rundturen fick vi beskribet historien bakom den prisbelönta drycken.

I slutet av turen fick man handla Bacardi rom. Jag tyckte kanske inte att vi skulle köpa något eftersom vårt spritskåp hemma är proppfullt och vi aldrig dricker drinkar…men André hade uppenbarligen ryckts med av entusiasmen för drycken och ville köpa.
Han hade dock missat detaljen att om man köpte mer lagrade varianter av rom så fick man en inristning på flaskorna och ett äkthetscertifikat. När frågan om vad som skulle ristas in blev han lite ställd och frågade barnen. De ville ha en inristning till våra marsvins ära (som ju inte är med på resan), så det som blev inristat var ”Mussisar”…vilket är deras smeknamn!

Sedan bar det av hem mot hotellet igen med en taxibuss modell jättestor endast för vår familj. När barnen skulle börja leka kurragömma under färden fick jag hejda dem… ;-) På hotellet blev det sedan någon lugn timme innan det var dags att gå till restaurangen där vi bokat bord.

Middagen blev en underbar upplevelse och det är så kul att se hur barnen tar sig an att äta på en bättre restaurang. Konceptet var sådant att det fanns ett långt buffebord med tillbehör, olika sallader, ostar och grönsaker som man fick ta för sig av. Sedan kom kypare runt när man hade en grön markering på sitt bord, med olika underbara köttdelar som de trancherade vid bordet. Mums!

Nu är vi galet mätta och kommer förhoppningsvis att somna sött om en stund.

I morgon blir det heldagsutflykt, en bil är hyrd och vi hoppas på roliga upptåg!

Slut för idag och tack för idag.