Av Carita - 1 november 2017 13:18

God morgon!

I går anlände vi till Jamaica på morgonen. En riktigt varm dag med 35 grader i skuggan! Vi tog bara på oss lätta kläder och klev av för att turista lite. Den utflykt jag hade bokat blev avbokad ett par veckor före resan, så trist! Vi hade velat åka till ett vattenfall där man kunde klättra upp och kombinera det med en tur till en vik med delfiner där man kunde bada. Men icke!

Så vi vandrade omkring lite i staden och Robin fick köpa en prydnadsfisk.

Han fick sig en nyttig lärdom i prutandes konst kan man säga. Han i butiken öppnade med att säga att Robin kunde få rabatt, ordinarie pris på fisken var 35 dollar. Molly ville köpa en liten sak som kostade 10. Robin föreslog snabbt, då kan jag betala 35 för båda. Handlaren accepterade detta bud snabbt som rackarns! Tro jag det! Vi hade säkert kunnat pruta till halva priset...

En familjebild i hettan! Det blev bara en stund på ön, sedan gick vi ombord på båten för att bada och kyla ned oss.

Från 11.30 badade vi fram till en sen lunch vid 13.30 Sedan spelade André minigolf med Robin och Molly på minigolfbanan som finns på plan 15 på båten. Jag fick läsa bok någon timme till. 😊

Sedan var det dags för dagens träning. André ville springa en mil "på Jamaica" vilket innebar 15 varv på banan runt båten.Jag sprang bara tre varv ute och fortsatte sedan inne på gymmet. Fantastiskt gym med allt man kan tänka sig. Givetvis finns också träningspass att boka om man vill det.

Efter träningen tog vi en drink i en pub och gick sedan till den allmänna restaurangen för ännu en perfekt middag. Jag beställde en "crabcake" till förrätt och tonfisk till varmrätt. Tonfisken helt perfekt tillagad och med bra sälta.Hur går det att laga så perfler mat och ha beställningar från en meny när

tusentals personer ska serveras?

Efter middagen hade vi bokat en show. Det visade sig vara en komiker som kunde buktala. Jag och André tyckte att det var bra men jag tror att de övriga hade lite svårt att hänga

med på snacket.

Sedan var barnen så trötta att det blev läggdags. Vi missade därmed Hallloween-paraden som var helt fantastisk. Så många maxat utklädda människor! En del hade enorma blinkande klänningar, andra uppblåsta badkar kring kroppen. Tänk att ta med sig det i resväskan?! De har också med sig riktiga aftonklänningar.

Riktigt så mycket piffar vi inte upp oss. Som jag sa till en frisör på frisersalongen som erbjöd sig att föna mitt hår inför kvällen: - No Thanks, I am on vacation! 😀☀️

Sov gott där hemma i Sverige!

Av Carita - 31 oktober 2017 13:16

Hej hej!

Behöver kanske börja med att förklara mig lite. Jag är fortfarande inte dyslektiker, även om det kan verka så på mina inlägg. De senaste inläggen har jag skrivit i mobiltelefonen och auto-spell lever verkligen sitt eget liv. Detta i kombination med att jag blir utslängd från sidan där jag gör inlägg och behöver börja om några gånger för varje post leder till tidsnöd. Oftast behöver vi gå iväg och äta frukost och alla står och väntar på att jag ska bli klar….så det blir lite ”hastigt och lustigt” J.

Detta inlägg skrivs i word eftersom jag suttit med datorn och jobbat någon timme innan familjen vaknar.

Hursomhelst, i går kom vi på morgonen till Haiti. Från rumsfönstret såg vi land närma sig innan sju på morgonen och vi gick ut på balkongen. En underbar soluppång i kombination med den fuktiga värmen därute gav oss ett minne för livet. Den enda smolken i bägaren bestod i ett band som stod och spelade lätt hysterisk musik på bryggan. Vi snackar ”live-musik” på trummor och diverse instrument jag aldrig tidigare skådat.

Vi åt ännu en underbar frukost servade vid bordet av servitörer som fyller på vattenglas och kaffe om ¼ av innehållet saknas. Jag är ju lite tråkig och tar samma sak till frukost varje dag, en omelett med ost, varma grönsaker och mjölk med granola och nötter. Till detta ett par koppar kaffe. Någon dag kanske jag busar till det lite och väljer något annat…

Vid 10-tiden klev vi av båten. Kokhett ute! 35 grader och sol. André hämtade vattenflaskor och sedan väntade vi vid bryggan på utflykten vi bokat. Min kära mor och far följde inte med, men däremot fick vi sällskap av Pia och Richard med barn. Trevligt!
Vissa kända profiler från Sverige är ju också med på kryssningen, en mamma med sina tre barn har ett filmteam med sig vart de går. De kom också och ställde sig vid bryggan en stund, våra barns ögon blev stora som tefat. Coolt med ”kändisar” tycker det. Jag hoppas mest att de kan njuta av semester, även de.

Vi tog oss ut på snorklingsutflykten, faktiskt inte mer än ca 500 meter från Harmony of the Seas. Snorklade vid vackra koraller, vilka former och färger de har! Fiskarna vi såg var ganska små, men väldigt många olika arter. Som vanligt bara njuter jag av att vara i fiskarnas värld den stund jag snorklar, det är så ljuvligt lugnt och skönt där under ytan!

Efter snorklingen gick vi till lunchbjudningen på stranden, som de dukat upp! Inget litet projekt för personalen att tömma båten på all denna mat och dryck för att vi ska kunna njuta av att sitta vid stranden och äta. Skönt att komma undan från solen en liten stund också, under tak.
Efter lunchen gick barnen och undersökte närområdet lite medan Pia, Richard, André och jag tog en promenad längs stranden. Hela området ägs av Royal Caribbean och är såklart väldigt tillrättalagt. Toaletter, duschar, solsängar, barer mm överallt.

Vid 15-tiden kom ett rejält eftermiddagsregn och då var det dags att gå tillbaka till båten. Väl där gick vi upp på plan 15 för att bada bubbelpool en stund och killarna ville åka FloomRider. Och de gjorde de, om och om igen…

Kvällen bjöd på en show med inslag av vatten, ”Fine line”. Väldigt cool show med duktiga dansare som också var gymnaster och simhoppare. De hoppade från 17 meter och ned i en liten, liten pool (!). Sedan var det middagsdags igen. Så trevligt att välja från en meny och få bra servering, allt ”all-inclusive”. Jag valde en laxterrin till förrätt och en biffstek med svampsås till varmrätt. Killarna äter glatt och tycker om att ta en sallad till förrätt och kött till varmrätt. Molly då? Ja, hon somnar i god ordning vid middagsbordet! I går hann hon äta en fruktsallad till förrätt, sedan däckade hon…

Det blev en relativt tidig kväll i säng som vanligt, vi somnade vid 23-tiden.
Gör oss redo för en dag på Jamaica nu!

Kram på er

Av Carita - 30 oktober 2017 12:46

Soluppgång vid Haiti nu på måndag morgon 😊

God dag!

Summerar gårdagen i korthet, vi behöver gå och äta frukost och sedan avnjuta Haiti idag.

Underbar frukost, bättre utbud än 5-stjärniga restauranger och massor med kypare. Molly älskade att kunna bygga sin egen pannkaka!

Ett par timmar på sol och badddäck! Gott om plats och servitörer tedo att several en drink när som helst. Något hög musik för min smak om man försöker läsa, men det finns fantastiska lugna områden där det är lugnt. Där får man do k inte h barn med sig...

Lunch på Windjammer, längst akterut i båten.

Efter lunch fick barnen klättra. Bra väggar, bara några personer före i kö. En känsla av lugn trots att det är 6500 personer på båten.

jag och Pia tränade någon timme i det enorma gymmet. Idag cykling och lite axelrehab.

sedan fanna inte så mycket tid eftersom vi hade middagsbord kl 18. Dresscode var denna kväll "formal" och fill var verkligen uppklädda! Långa aftonklänningar osv. Men vissa hade inte det och det gick fint ändå.

Middagen var fantastisk! Bordsbeställning från en meny, vinbeställnibg från en bra vinlista och än en gång massor av personal. Varje bord har två ansvariga kypare som presenterar sig vid starten av middagen. Är detta verkligen en "all-inclusive" resa? Ja,det är det!

Vid middagen höll Molly på att somna vid bordet, så vi beställde vin och tog med oss till balkongen för att sitta där och lyssna på vågskvalpet. Det är märkligt att man hör vågorna plaska mot båtens skrov, men inga motorljud. Väldigt skönt!

Nu har båten precis angjort Labadees hamn på Haiti. Härligt att sitta på balkongen och se soluppgången.

Vi ser fram emot en härlig dag här! Hör av mig imorgon.

Hälsar familjen Stenudd Henriksson ☀️

Av Carita - 29 oktober 2017 12:53

Hej alla därhemma eller borta!

Igår blev det en stressig dag...vet inte riktigt varför men till slut gick det bra i alla fall.

Efter en stadig frukost på Denny's packade jag medan barnen och André badade och tränade. Utcheclade från det underbara lägenhetshotellet (som jag verkligen ville stanna kvar på) körde vi norrut. André ville kolla in och handla på Aventura mall. Jag förklarade att vi behövde åka därifrån inom en timme försatt hinna till vår incheckningsdisken på båten. Den kändes ganska essentiell att inte missa...

Mallen är väldigt lyxig med många fina mårkesbutiker, jämfört med Dolphin mall där vi var på fredagen som hade en helt annan karaktär.

Det blev shopping Ffa till Felix som växt ut de flesta av sina tröjor. Sedan bar det av för att Robin skulle få sin önskan om mat på KFC uppfylld.

Vi hittade en KFC längs vägen och rullade 20 minuter före vår incheckningstid mot Port Laueerdale. Till vår förvåning tog serb bra 10 minuter att köra dit. Snabb säkerhetskontroll av alla i bilen och vips så var vi framme! Andre fick äran att köra tillbaka hyrbilen till Alamo i ösregnet!

Nedan ser ni Molly framför en del av båten i ösregnet 😀🛳. Vi fick gå en bit från terminalen för att kunna se den.

Andre kom tillbaka redan efter 5-10 minuter eftersom det fanns shuttlebussar. Smidigt! Incheckning fortgick med uppvisning av pass och de speciella "set sail pass" som är nödvändiga för att gå ombord. Många extra fotograferingar blev det också trots att jag bemödat mig om att lägga till foton på alla vid incheckningen hemma.

Vi hittade snabbt till våra två hytter. Man får bo Max 4 i en hytt så därför är det väldigt lämpligt att mamma och pappa är med, så Felix sover med dem. Ovan ser ni en bild från en av hytterna. Får visa utsikten när den blir lite finare...

Sedan var det dags att kolla hur vårt all-inclusive och de dryckespaket som vi köpt fungerade. Molly visar kortet man har på bilden ovan. Smidigt att beställa drycker var som helst, och allt kollas med kortet. Det blev lite öl och GT som test. Båten lämnade hamm någon halvtimme senare ön tidtabell, på grund av vädret tror jag 😊. Innan avgång gjordes också en ganska omfattande evakueringsövning...

Middagen hade vi bokat på Solarium bistro högst upp i båten. Så förvånande att det var så sjukt lugnt där...trots 6500 personer på båten!

God mat med en ceviche på bild ovan och en massa grönsaker som jag saknat så de senaste dagarna. Man kunde också beställa extra rätter föuto. Buffé. Från menyn, men de flesta av oss valde mat från buffén.

Efter middagen hade vi en knapp timme innan det var musical-dags! Det blev ett glas vin i en mysig bar och sedan gick vi och satte oss i salongen för musikalen. Barnen var inte helt överförtjusta mennjagvtror att det är bra allmänbildning att ha sett "Grease" någon gång. 😉 Sångarna var jätteduktiga och det var action i en och en halv timme, så vi höll oss vakna och alterta trots jet-lag!

Sedan var klockan 22 och det var läge att gå och knoppa. I hytten susade det jättehögt genom balkongdörren så jag fick agera tekniker och dämpa ljudet. Sedan kunde vi somna sött efter en hektisk dag och kväll!

Kramar 😘

Av Carita - 28 oktober 2017 14:04

Hej!

Hoppas på att blogga lite under den resa vi nu befinner oss på. Kanske kan ni därute inspireras, eller avskräckas, vad vet jag.

På torsdag morgon togs en taxi till Arlanda. Skönt att flyga från Terminal 2, väldigt lugnt och skönt där. Efter frukost bar det iväg. Mellanlandning i London med ett par timmars väntan. Lunch intogs, fast på Heathrow tyckte de att det fortfarande var frukosttid så det fick bli en stadig frukost...

Efter det bar det av med American airlines mot Miami. Bra serveringar på flyget och bra nya filmer. Jag hann se tre stycken. Trevligt, men resan kändes väldigt lång eftersom det inte var direktflyg...

Väl framme på Miami International, var det uthämtning av hyrbil. lång promenad och en kortare tågresa för att ta sig till hyrbilsupphämtningen. 2 timmar efter landningen satt vi i bilen. Med mycket trötta barn, eftersom klockan då var 2 på natten hemma i Svedala.

Barnen hann med ett dopp i pool och bubbelpool innan vi fick lägga oss i de supersköna sängarna på MareAzur Design apartements.

Fredagen ägnades åt frukost på Denny's, shopping i en mall som Robin längtade efter. Där fanns nämligen den fantastiska fiskebutiken "Bass Pro Shops". Enorm butik! Stora akvarier med fiskar som finns i närområdet, jisses så stora och inget jag vill få upp.

På efetrmiddagen blev det bad i pool och en stunds solande innan vi gav oss av till Miami beach för en promenad. Robin hittade en fiskare på piren på sydspetsen...men han hade inte fått någon fisk. Så vansinnigt vackert det är att se Miamis skyline med alla fantastiska byggnader!

vi hann inte med mycket mer än så, det blev en lugn kväll med lite pizza i lägenheten efetrsom vi var för mätta av allt ätande under dagen.

Utsikt från vår ena lägenhet. Vi hade hyrt 2 st eftersom mina föräldrar också är med. Men de var helt enorma!

Promenad några kilometer av Miami beach med killarna. 😊

Robin hänger med en fiskare...i sin nyinköpta favoritkrog från Bass Pro Shop.

Lördag morgon vaknade vi tidigt och jag och Robin hann med att utnyttja gymmet på lägenhetsområdet. Väldigt fint 😊.

Nu har vi packat ihop, barnen är i poolen en stund. Sedan drar vi till en shoppingmall och ska sedan boarda skeppet som vi kommer att åka med.

Kram på er!

Av Carita - 10 november 2016 02:44

Jaha, då har vi avverkat en dag av en traditionell solsemester! Känns skönt att ha det avklarat. Frukost på hotellets restaurang med den fina utsikten. Molly och André börjar få nog av ägg-och baconfrukostar och beställde in havregrynsgröt. Jag beställde en ”light” frukost med ett par stekta ägg och grov toast. Tänka sig, att man kan klara sig på detta fram till  lunch ;-)

Efter frukost blev det en lugn timme på rummet med lite platttor och jobb. Sedan bar det av till poolen och havet…mamman stannade inne någon timme till för ett par konferenssamtal. Vi busade och lekte i pool och hav ett par timmar till före lunch. Tappra försök till poolvolleyball som vanligt…och jag provade vattenrutschkanan  ett antal gånger.

Robin provar på en spark i volleyballspelet...

Molly och André spelar i ett lag.

Molly och Robin i bubbelpoolen.

Även lunchen intogs i en av hotellrestaurangerna. Efteråt en promenad i den tryckande hettan för att köpa mer vatten. Promenaden slutade med att vi blev träffade av en av de dagliga regnskurarna och kom tillbaka till hotellet drypande blöta!
André stack ut och sprang och vi andra relaxade på rummet någon timme innan poolen fick besök igen.

Jag passade på att avsluta dagen med en massage vid hotellets strand. Avkopplande och skönt. Sedan avrundades pooldagen med en ”drink” i poolbaren…där man sitter i vattnet och dricker drinken. Det fläktade ordentligt så vi flyttade oss till den heta bubbelpoolen i stället för att avsluta drinken.

Massagetältet där man ligger och hör underbara ljud från havet. Väldigt lugnande.

Middagen intog på en av det trevligaste restaurangerna som vi ser när vi går omkring i området. Egentligen en italiensk restaurang men de har varierad mat. Vi beställde in en pizza till förrätt och olika rätter till varmrätt. Otroligt gott! Jag fick en hängmörad biff som var fantastikst kryddad, ugnsstekta grönsaker och pommes frites. Jag åt inte många pommes, med de jag åt var de godaste jag ätit på mycket länge!
En annan fördel med denna restaurang är att man kan sitta utomhus, och därmed slipper pälsa på sig på grund av kraftig AC, som finns nästan överallt här.

De flesta av familjen på restaurangen. Plus  i kanten för levande ljus och varm miljö!
Vi försökte sedan ta ett gruppfoto med hela familjen "Dabb-ande"(stavas det så?). Fick inte till någpn bra bild trots några försök...här är Felix ute ur bild. Men ni förstår säkert..vi är lite galna. Men vi har kul!

Det var den sista hela dagen här. Till viss del en ödesdiger dag eftersom det är dagen efter det amerikanska valet och många är chockade över att Trump vann. Här i Puerto Rico har man inte röstat trots att de ägs av USA. Det var riktigt livat i går kväll på gatorna mest med anledning av lokala val här också. Bilar åkte runt med dånande musik och polisbilarna var överallt i går kväll. Vi vet inte riktigt vad polisen gör, det finns mängder med grupper som verkar kriminella. Men här kanske det är lagligt att köra omkring med bilar som har ljus som polisbilar och dessutom högtalarsystem som låter som polisbilar…men de verkar inte bli stoppade.

Jag får lägga upp en liten summering efter att vi kommit hem. Nu är det sängdags…man verkar bli trött också av att göra ingenting.

Kram!

Av Carita - 9 november 2016 04:04

Efter en kort men varm löprunda åt vi även idag en stadig frukost! Undertecknad en omelett med ost och skinka…men barnen typ trippelportioner. Vi hämtade ut hyrbilen som vi bokat och rullade sedan spontant mot en stad västerut längs kusten, Arecibo. Vid den staden skulle det finnas ett stort rymdobservatorium och ett par platser med grottor, berättade killen på biluthyrningsbolaget. Han hade ringat in platserna lite grovt på vägkartan. Längs vägen började det gå upp för oss att det inte riktigt fanns tid för att gå om kring på rymdobservatoriet så vi beslutade oss för att leta upp lite grottor. Men att hitta dessa grottor var lättare sagt än gjort, vi körde och körde tillbaka längs slingriga vägar…men ingen grotta. Bara en utkiksplats som man kunde vandra upp till. Och när man väl vandrat dit upp i den enorma hettan, så var det helt igenvuxet. Här och var kunde en vacker utsikt skönjas, men det var allt.

Molly och jag på väg uppför.

En gnutta utsikt från toppen.

Vi gled in genom en by där vi trodde att grottorna kunde finnas…men det vi fick se var endast en massa ingenbommade hus, vägar där allt skräp dumpas fritt (läs; sängar, flaskor, kläder, toalettstolar mm) och diverse djur som antingen står i extremt trånga utrymmen eller vandrar fritt längs vägarna. Så någon grotta blev det minsann inte!

Men lite god mat och ett dopp tänkte vi i alla fall få oss, i Arecibo city. Vi rullade in mot staden, letade upp strandvägen och ser att det definitivt inte är badvänligt. Som Robin uttryckte det: -Om man är självmordsbenägen kan man ju hoppa i.

Längs den egentligen vackra strandvägen låg en massa industrilokaler, som alla såg extremt slitna ut och igenbommade. Arecibo verkar vara en stad som fallit i glömska. Med anledning av att det också är valdag är de flesta restauranger stängda också, så vi fick ta oss till ett av killarnas favorithak, Subway, för en bukfyllande lunch. Nu hade klockan dragit iväg och blivit två och vi insåg att vi kanske borde rulla mot det som var dagens egentliga mål. Staden Fajado…som ligger på väg tillbaka och förbi San Juan. Ca 15 mil bort. Och barnen hade fortfarande inte fått bada. Så vi rullade i sakta mak mot Lucillo, där vi faktiskt vet att det är badvänligt. Vid det här laget hade de vanliga eftermiddagsregnskurarna börjat falla, vilket gjorde att trafiken gick trögt! Men fram kom vi så småningom och vi tyckte alla att det var skönt med ett dopp. Vid 16-tiden rullade vi vidare mot Fajardo och lyckades till slut hitta företaget som vi skulle på en kajaktur med.

Framme i Fajardo och väntar på att få påbörja kajaktur.

Molly klättrar i träd i väntan på att turen ska starta.

Kvart i sex hoppade vi ned i kajakerna och skymningen började falla. Tyvärr har jag inga bilder ännu från detta, men det var en FANTASTISK upplevelse. Det gick inte att ta med mobiltelefon på grund av att allt blev genomblött under färden. Att paddla i den fuktiga värmen, genom en passage som tar 20 minuter och det i princip bara är månens ljus som silar ned genom trädgrenarna var underbart. Det enda som hörs är höga fågelljud och syrsor. Jag paddlade med Felix och det var riktigt bra att vi hyrt kanot tidigare i höst, så tekniken satt hyfsat. Sedan kom vi ut i Laguna Grande och fick instruktion i hur vi kunde göra för att de den unika bioluminicsensen i vattnet. Små bakteriestora encelliga djur som lyser till vid beröring. Läckert! Detta finns bara på 5 platser på jorden att skåda året runt. Och tre av dem är på Puerto Rico. Önskar verkligen att ni får uppleva detta!
Bilder kommer jag att lägga upp efteråt eftersom vi har dem i GoPron och kommer att få skickat från turguiden.

Nu är det riktigt sen kväll och vi har kommit hem till hotellet efter en färd i ett otroligt kraftigt åskregn! Nu en öl här på balkongen med maken. Man kan säga att förmiddagens spontanitet inte gav mycket utdelning…men kvällens utflykt ett minne för livet!

Hejdå!

Av Carita - 8 november 2016 01:54

Hej hej!

Efter att igår blivit utkastad och fått skriva om mitt inlägg tre gånger, gör jag nu en förlaga i word-format. Hoppas det ska spara på tid och frustration.

Dagen började med ett väldigt tomt ”schema” och en stadig frukost! Killarna beställer in 2 ägg, 2 bacon, stekt potatis(som de inte äter), 2 toast och två pannkakor som är stora som en mattallrik. Vi andra håller oss till något med modesta frukostordrar…men ändå rejäla.

Poolen fick besök i några timmar på förmiddagen, otroligt trivsamt att läsa bok i någon timme. Och jag hamnade i ett så avslappnat läge att det kändes som ett yogapass. Fantastiskt! Bra också att boken jag kämpar med att läsa äntligen börjar kännas något läsvärd. Vädret var halvsoligt och det är skönt, för i solen går det inte att ligga för att det blir för varmt. Hela familjen lekte stundtals i poolen och skrattade gott åt hur hopplöst svårt det är att spela volleyboll i vatten…

André kom med idén att vi kanske skulle hitta på något på eftermiddagen och jag är inte sen att haka på. Men först var det lunchdags…för trots enorma matportioner verkar man bli hungrig med sisådär 5 timmars mellanrum. Det blev för min del en ”lättlunch” i form av avocado- och kycklingsallad, allt för att kunna äta en god middag senare.

Vi tog en taxi till Bacardi-fabriken för en rundtur där. Och det må jag säga var väldigt proffsigt. Drinkar valdes, mixades och serverades och en stund senare var det transport till visningsrummen. Vi fick höra om produktionen av den kända drycken och att 85% produceras på Puerto Rico.

Galet mycket julpynt överallt!

Glad familj som blivit serverad rom-drinkar. Ja, i alla fall de vuxna.     Läskande drink.   På rundturen fick vi beskribet historien bakom den prisbelönta drycken.

I slutet av turen fick man handla Bacardi rom. Jag tyckte kanske inte att vi skulle köpa något eftersom vårt spritskåp hemma är proppfullt och vi aldrig dricker drinkar…men André hade uppenbarligen ryckts med av entusiasmen för drycken och ville köpa.
Han hade dock missat detaljen att om man köpte mer lagrade varianter av rom så fick man en inristning på flaskorna och ett äkthetscertifikat. När frågan om vad som skulle ristas in blev han lite ställd och frågade barnen. De ville ha en inristning till våra marsvins ära (som ju inte är med på resan), så det som blev inristat var ”Mussisar”…vilket är deras smeknamn!

Sedan bar det av hem mot hotellet igen med en taxibuss modell jättestor endast för vår familj. När barnen skulle börja leka kurragömma under färden fick jag hejda dem… ;-) På hotellet blev det sedan någon lugn timme innan det var dags att gå till restaurangen där vi bokat bord.

Middagen blev en underbar upplevelse och det är så kul att se hur barnen tar sig an att äta på en bättre restaurang. Konceptet var sådant att det fanns ett långt buffebord med tillbehör, olika sallader, ostar och grönsaker som man fick ta för sig av. Sedan kom kypare runt när man hade en grön markering på sitt bord, med olika underbara köttdelar som de trancherade vid bordet. Mums!

Nu är vi galet mätta och kommer förhoppningsvis att somna sött om en stund.

I morgon blir det heldagsutflykt, en bil är hyrd och vi hoppas på roliga upptåg!

Slut för idag och tack för idag.