Direktlänk till inlägg 2 november 2017

Rundvandring och Robot

Av Carita - 2 november 2017 04:36

Hejsan!

Det är nu onsdag kväll och vi har avslutat en heldag på båten. I morse nästan "försov" vi oss genom att vakna klockan 8! Iväg till frukosten som blev väldigt trevlig. Två pratglada kypare berättade om olika ämnen vid vårt bord, så det blev en lärorik och inspirerande frukost. Bland annat fick vi höra från en tjej från Peru om allt som finns att se där, och vi blev lite ressugna. 😉

Efter frukost hade vi blivit inbjudna till en rundvandring i köket. Så intressant att se vilken fantastisk ordning och hygien som råder! På bilden ser ni enorma "kar" där såser förbereds. Vi frågade också en del om hur de gör för att få kötträtter så otroligt möra, och fick veta att även där är det minutiös planering som gäller. En del kött marineras 24 timmar innan tillagning.

Rundturen avslutades med ett glas bubbel, riktigt trevligt.

Det blev sedan en stund med bad och  i skuggan innan ännu en fantastisk lunch. Denna gång en hel del skaldjur, något som flera i sällskapet längtat efter. Detta innebar dock inte att köket dragit ned på något, nejdå, alla andra hundratals maträtter fanns också att tillgå.
För min del blev det sedan ett par timmars jobb innan en stund till uppe på däck i solnedgången.

Vi gjorde oss sedan redo för middag, detta var den andra kvällen på resan som dresscoden var "formal". Många har helt fantastiska glittriga långa aftonklänningar!
Vi gick till en omtalad bar på båten som heter "Bionic bar", där drinkarna blandas av en robot. Spännande att klicka på en platta för att beställa och sedan följa hur drinken blandas på en skärm, samt att man kan se roboten blanda drinken. Skoj!

Middagen var i vanlig ordning god, men ikväll kunde vi inte toppranka servicen. Vet inte vad anledningen var, men de verkade springa omkring hela tiden utan att få speciellt mycket gjort...

På det stora hela en skön dag. Vi laddar inför en tidig morgon i Mexico i morgon och förhoppningsvis en bra utflykt 😊.